Tværfagligt samarbejde - Playpraxis

Tværfagligt samarbejde

Dramaterapi tjener barnet, forældrene og det pædagogiske netværk.

Som en del af et terapiforløb er det ofte hensigtsmæssigt at observere barnet i dets læringsinstitution, så der dannes et klart billede af barnets ressourcer, dynamik med andre børn og det pædagogiske personale, barnets problemstillinger og behov for målsæt. Også løbende dialog, supervision og sparring med barnets pædagogiske netværk er særligt effektivt i de fleste tilfælde og tilbydes som en del af forløbet, efter forældrenes og institutionens samtykke.

PlayPraxis etablerer kontakt med barnets pædagog eller lærer og spørger ind til de udfordringer, der opleves ved barnets daglige trivsel i børnehaven eller i skolen. Pædagogen eller læreren bliver lyttet til og taget i betragtning når der skal dannes en målsætning for forløbet. Den tilknyttede fagperson vil også modtage rådgivning i henhold til de behov, barnet giver udtryk for under forløbet, så disse kan tages i betragtning ved håndtering af komplekse hverdagssituationer i institutionen.

Tværfagligt samarbejde i PlayPraxis:

  • Er sagsfokuseret og rettet på det enkelte barns trivsel, dets netværk og muligheder for bedring
  • Styrker fagpersonens faglige udvikling og arbejdskompetencer
  • Forebygger udbrændthed og konflikter
  • Bearbejder komplekse hverdagssituationer
Har du spørgsmål som fagperson, er du meget velkommen til at kontakte PlayPraxis og du vil blive ringet op indenfor 24 timer eller på nærmeste hverdag.
Call Now ButtonRing 60 58 88 78 Scroll til toppen